Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Frasse

Av Familjen Norén - 24 september 2010 20:35

Oj, oj vilken omtumlande dag det har varit idag. Nu är han äntligen hemma vår lilla älskling 


Som vanligt är mamman i detta hushåll lite "bölig" av sig och kunde självklart inte hålla tårarna borta, tur att kennelmamma Frida är likadan    Det har varit så många känslor sista tiden, saknaden av mina fina flickor Undis & Angel men framför allt glädjen att ha hund igen. Jag är otroligt glad att jag/vi fått äran att ta hand om denna underbara lilla kille, TACK älskade vännen för förtroendet.


Resan hem gick jättebra, han pep lite i början men sedan så lade han sig ner och somnade. Väl hemma så bar Kim honom till gräsmattan och där kissade han på direkten. Med svansen på topp undersökte han sedan hela huset. Efter det så var det dags för lite mat och det var inte heller några problem, han åt så gladeligen upp allt. Barnen har varit så duktiga med honom, lekt och tagit ut honom för att kissa.

Vid skrivande stund så ligger gullungen nedanför soffan och snarkar.

 

Familjebild (inte världens bästa men...)

 

Wille, Thea och Jeppe passade på att busa lite.

 


Frasse fick presenter av grannarna Ulrika, Mats, Anna & Oscar. Han lade sig på en gång och började gnaga på ett av benen han fick.


Kan ni sluta ta en massa kort nu

 

Somnade gott på köksgolvet.

 

 

 
 
Ingen bild

Lisa

24 september 2010 21:38

Gu va jag e glad för din/eran skull...vill gärna komma över och gulla lite med söta nallen snart

 
peggy mys & gaia

peggy mys & gaia

24 september 2010 21:49

Helt underbar liten kille! Äntligen Jennifer!

http://peggan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Madde

24 september 2010 21:52

Men vad underbar han är! Blir lite valp-sjuk nu...

 
Caisa & Cayenne

Caisa & Cayenne

24 september 2010 23:11

Tycker han ser lite äcklig ut, tror inte alls han är mysig att umgås med ;)

Snart ses vi!

KRAM

http://fyrfotingarna.se

 
Ingen bild

Nilla

25 september 2010 07:03

Det är så skönt att Frida har gett dem så bra grundtrygghet. Bosse så himla duktig när han kommit hem hit. En sån stor gåva och glädje. stor kram Nilla med familj

 
Ingen bild

Pernilla

25 september 2010 07:31

Halloj
Han är bara helt underbar ska bli kul att träffa honom , Kram

 
Ingen bild

Ulrika

25 september 2010 07:56

Han är så go!!!!!!! Burre har luktat sig till att någon konkurent förmodligen flyttat in hos sin favvo Jennifer, han var väldigt intresserad och stod länge och luktade utanför grinden!!! Vilket luktsinne!

 
Ingen bild

Agge

25 september 2010 14:10

Hejsan sötnosar!!!

Vilken härlig och go kille,blir så avundsjuk.
Ha det så jättebra,saknar dig på jobbet.
Puss Agge

 
Vicktoria

Vicktoria

25 september 2010 15:08

Vilken goding är jätte glad för din skull och väntar med spänning på vad ni hittar på i framtiden//Kram

http://www.123minsida.se/Griffweilers

 
Ingen bild

Maria &Billie

25 september 2010 17:10

Med tårar i ögonen skickar jag och Billie ett stort grattis till er underbara kille.

Var rädda om er!
Kramar från Maria & Billie

 
Ingen bild

Görel

25 september 2010 19:09

Va härligt med fina bilder på nallebjörnen, fortsätt fota det är så kul att titta på dem!
Hoppas vi ses nån måndag på VÖBK!

 
Urmamman

Urmamman

26 september 2010 15:05

Jag är så stolt över lille Frasse!
Och jag är så stolt över att just du, min kära vän, har en gosse hemifrån oss.
Det är med glädjetårar i ögonen jag kommer att följa er framfart här i livet. Äntligen!!!!
Feffe & Frasse....Full faaaart framåt!
Kram gumman!

http://www.deveritas.se

 
Emma, Christian, Conny och Doris

Emma, Christian, Conny och Doris

26 september 2010 21:03

Vilken liten goding!!!
Stort lycka till med sötnosen!
Jätte kramar ifrån Jönköping

http://connyochdoris.bloggagratis.se

 
Jessica å Duke

Jessica å Duke

27 september 2010 16:26

Åhh!!! Fina Fina Frasse!!
Det är ju så mysigt när man äntligen får hem dem! Förstår att du tagit bort vardagsrumsmattan, vi hade en fin rya som vi tog bort innan Duken anlände. Men det tog ju inte lång tid innan den kunde läggas tillbaka, så njut av lilla valpetiden :-D
Kraaaaaam på er!!!

http://www.duke.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Familjen Norén - 6 januari 2011 21:30

Dessa bilder får mig att längta till sommaren. Solen som värmer, härliga dagar på stranden, sand på de mest konstiga ställen, bada,  varma klippor, daggvåta gräsmattor, glass, saltvatten,sena ljumna sommarnätter, grilla, myggjävlar, vin, vara ute hel...

Av Familjen Norén - 4 januari 2011 22:42

kan vara så fruktamsvärt irriterade men vissa ljud är bara så där mysiga och må-bra-härliga, som ljudet av goaste rottispojken som gnager märgben, ljudet av hasande fårskinnstofflor, ljudet av mobilen som ringer med just den ringsignalen som bara en ...

Av Familjen Norén - 31 december 2010 13:45

...som kan hända under ett år. För ett år sedan var jag så ledsen och deppig och visste inte om jag skulle orka resa mig upp igen. Skilsmässa, mina älskade hundar Undis & Angel som gick bort, oron över om jag skulle kunna bo kvar i huset, hur barn...

Av Familjen Norén - 29 december 2010 10:08

ord kan såra så hårt. Elaka och hårda ord kan sätta sig som en ond tagg djupt in i hjärtat, ligga där och skava länge, länge. Tänk om personerna som fäller dessa hårda och elaka ord istället skulle tänka till en stund....är det värt att säga dessa or...

Av Familjen Norén - 17 december 2010 11:07

Idag tänder jag ett ljus för min älskade pappa.   18 år har gått sedan min pappa gick bort, 18 år av saknad. Ofattbart att det redan har gått så lång tid. Min pappa kämpade i många år mot sin cancersjukdom, en sjukdom som åt upp honom bit för bit...

Presentation


Norenfamiljen består av mamma Jennifer, barnen Kim, Wille, Thea, hamstern Snöboll och rottispojken Frasse.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards