Direktlänk till inlägg 29 december 2010

Tänk att....

Av Familjen Norén - 29 december 2010 10:08

ord kan såra så hårt. Elaka och hårda ord kan sätta sig som en ond tagg djupt in i hjärtat, ligga där och skava länge, länge. Tänk om personerna som fäller dessa hårda och elaka ord istället skulle tänka till en stund....är det värt att säga dessa ord....är det värt att såra en annan människa?

Tänk om fler människor kunde vara mera osjälviska istället, osjälviska i sina handlingar, ge komplimanger utan baktanke och respektera varandras olikheter. Istället för att vara hårda och elaka mot våra medmänniskor så ge någon en fin komplimang, le lite extra åt någon eller bara ge någon en hjälpande hand....behandla andra som du vill att andra ska behandla dig.


Kram på er alla!



 
 
peggy mys & gaia

peggy mys & gaia

29 december 2010 10:59

Du är världens bästa jobbarkompis! Kram på dig!!!
(lärde mig lite ju :-)))

http://peggan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pernilla

29 december 2010 11:35

Du har så rätt, Kram

 
Caisa & Cayenne

Caisa & Cayenne

29 december 2010 13:07

Kloka ord gumman.

KRAM

http://fyrfotingarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Familjen Norén - 6 januari 2011 21:30

Dessa bilder får mig att längta till sommaren. Solen som värmer, härliga dagar på stranden, sand på de mest konstiga ställen, bada,  varma klippor, daggvåta gräsmattor, glass, saltvatten,sena ljumna sommarnätter, grilla, myggjävlar, vin, vara ute hel...

Av Familjen Norén - 4 januari 2011 22:42

kan vara så fruktamsvärt irriterade men vissa ljud är bara så där mysiga och må-bra-härliga, som ljudet av goaste rottispojken som gnager märgben, ljudet av hasande fårskinnstofflor, ljudet av mobilen som ringer med just den ringsignalen som bara en ...

Av Familjen Norén - 31 december 2010 13:45

...som kan hända under ett år. För ett år sedan var jag så ledsen och deppig och visste inte om jag skulle orka resa mig upp igen. Skilsmässa, mina älskade hundar Undis & Angel som gick bort, oron över om jag skulle kunna bo kvar i huset, hur barn...

Av Familjen Norén - 17 december 2010 11:07

Idag tänder jag ett ljus för min älskade pappa.   18 år har gått sedan min pappa gick bort, 18 år av saknad. Ofattbart att det redan har gått så lång tid. Min pappa kämpade i många år mot sin cancersjukdom, en sjukdom som åt upp honom bit för bit...

Av Familjen Norén - 10 december 2010 16:15

Sonen och hans klass i skolans luciatåg    

Presentation


Norenfamiljen består av mamma Jennifer, barnen Kim, Wille, Thea, hamstern Snöboll och rottispojken Frasse.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards